jdi na vlastní test/obsah stránky
Otokar BřezinaKarel HlaváčekPetr Bezruč
Otokar Březina
Karel Hlaváček
Petr Bezruč
v sybolistických básních jsou hromaděny určité slovesné tvary na bázi synonymnív básních se vypovídá o někom nebo o něčem,ale subjekt (osoba,věc) zůstává skrytčinnost,stav i změna stavu je vždy vyjádřena slovesem,nikdy slovesným substantivem
v sybolistických básních jsou hromaděny určité slovesné tvary na bázi synonymní
v básních se vypovídá o někom nebo o něčem,ale subjekt (osoba,věc) zůstává skryt
činnost,stav i změna stavu je vždy vyjádřena slovesem,nikdy slovesným substantivem
žádný ,metafora zůstává vždy metaforoupoměr mezi ,,věcí" a ,,obrazem" se převrací ,dříve byla věc základnou a obraz stínem,symbolisté dosazují místo věci její stínsybolistická metafora je vystavěna na postupném řetězci podobností
žádný ,metafora zůstává vždy metaforou
poměr mezi ,,věcí" a ,,obrazem" se převrací ,dříve byla věc základnou a obraz stínem,symbolisté dosazují místo věci její stín
sybolistická metafora je vystavěna na postupném řetězci podobností
místo pro lyriku typickéno prézentu (čas přítomný) vyskytuje se u nich často préteritum (minulý),časy splývají - všechny okamžiky jsou jediným okamžikemvyužívali především prézens sloves nedokonavých ,neboť nejlépe zachycuje prchavost okamžikutéměř opomíjeli futurum,neboť budoucnost pro ně nebyla důležitá,,,žít teď,nebo nikdy "
místo pro lyriku typickéno prézentu (čas přítomný) vyskytuje se u nich často préteritum (minulý),časy splývají - všechny okamžiky jsou jediným okamžikem
využívali především prézens sloves nedokonavých ,neboť nejlépe zachycuje prchavost okamžiku
téměř opomíjeli futurum,neboť budoucnost pro ně nebyla důležitá,,,žít teď,nebo nikdy "
protiklad života a smrti je pro ně důležitý ,bývá hlavním nosným motivemprotiklady jsou pro symbolisty nosným materiálem,zahalují je však do symbolů (černý anděl x bílý anděl)pro symbolisty protiklady neexistují,život,smrt,spravedl nost,bezpráví....jsou jen pouhé znaky dění
protiklad života a smrti je pro ně důležitý ,bývá hlavním nosným motivem
protiklady jsou pro symbolisty nosným materiálem,zahalují je však do symbolů (černý anděl x bílý anděl)
pro symbolisty protiklady neexistují,život,smrt,spravedl nost,bezpráví....jsou jen pouhé znaky dění
věnoval se filozofii,viz filozofické eseje Hudba pramenůodtržením se od vztahů a souvislostí reality,omezením se jen repertoárem jazyka a touhou po absolutním,věčném a odlidštěném díle vyčerpal brzy své možnostiživot na venkově a samotářství ho odváděly od snahy angažovat se literárně
věnoval se filozofii,viz filozofické eseje Hudba pramenů
odtržením se od vztahů a souvislostí reality,omezením se jen repertoárem jazyka a touhou po absolutním,věčném a odlidštěném díle vyčerpal brzy své možnosti
život na venkově a samotářství ho odváděly od snahy angažovat se literárně
kromě metafory začal využívat i další tropysnažil se vnést do své poezie další témata a tím rozšířit možnosti své lexikazúžil ještě více používané lexikum,dospěl k lexikální monotonii ,začal využívat básnických figur,především eufonie
kromě metafory začal využívat i další tropy
snažil se vnést do své poezie další témata a tím rozšířit možnosti své lexika
zúžil ještě více používané lexikum,dospěl k lexikální monotonii ,začal využívat básnických figur,především eufonie
Jiří Karásek ze Lvovic ve své Moderní revueF.X.ŠaldaFrantišek Václav Krejčí
Jiří Karásek ze Lvovic ve své Moderní revue
F.X.Šalda
František Václav Krejčí
expresionismemimpresionismemjsou pod vlivem poetiky lumírovské
expresionismem
impresionismem
jsou pod vlivem poetiky lumírovské
Otokar BřezinaAntonín SovaKarel Hlaváček
Antonín Sova
jdi nahoru, na obsah
Čeština (308)Literatura (340)Angličtina (608)Němčina (127)Francouzština (51)Jiné jazyky (216)
Knihy (615)Literatura (340)Divadlo (18)Cimrmanologie (27)Umění (33)Náboženství (26)Časopisy (43)Kultura (44)
Já vím jen o jednom nebezpečí: když vědec přestane pozorovat a umane si dokazovat. — Vercors
Uživatelské jméno
Heslo