jdi na vlastní test/obsah stránky
Spas nás / Sláva BohuVítej , synu BožíObětuj se
Spas nás / Sláva Bohu
Vítej , synu Boží
Obětuj se
z Izajáše (SZ) : (Izrael ) je planou vinicí ,která plodí kyselé hrozny ,hrozny hněvuz apokalyptického obrazu anděla,který sklízí pohanské národy jako hrozny a hází je do lisu Božího hněvuze známého podobenství o dělnících na vinici (NZ,Mt)
z Izajáše (SZ) : (Izrael ) je planou vinicí ,která plodí kyselé hrozny ,hrozny hněvu
z apokalyptického obrazu anděla,který sklízí pohanské národy jako hrozny a hází je do lisu Božího hněvu
ze známého podobenství o dělnících na vinici (NZ,Mt)
Moliére : Don JuanW.Shakespeare : Král LearLope de Vega : Ovčí pramen
Moliére : Don Juan
W.Shakespeare : Král Lear
Lope de Vega : Ovčí pramen
F,M.Dostojevskij :BěsiHieronymus Bosch :Zahrada rozkošíA.Gide : Pozemské potravy
F,M.Dostojevskij :Běsi
Hieronymus Bosch :Zahrada rozkoší
A.Gide : Pozemské potravy
V.Hugo : Satanův konecL.Aragon :Francouzský budíčekJ.Milton : Ztracený ráj
V.Hugo : Satanův konec
L.Aragon :Francouzský budíček
J.Milton : Ztracený ráj
jako na počátek dějin člověka,který se narodil šťastný.pak padl do hříchu a nakonec je spasenjako na něco,co stojí mimo chápání ,co je pouze předmětem víryodmítají takové stvoření světa,ve kterém trpí i děti (nevinní)
jako na počátek dějin člověka,který se narodil šťastný.pak padl do hříchu a nakonec je spasen
jako na něco,co stojí mimo chápání ,co je pouze předmětem víry
odmítají takové stvoření světa,ve kterém trpí i děti (nevinní)
racionalista Montesquieu v Perských listechromantik John Keats v Pustiněnaturalista E.Zola v románu Zabiják
racionalista Montesquieu v Perských listech
romantik John Keats v Pustině
naturalista E.Zola v románu Zabiják
Bratři Karamazovi (Dostojevskij)Alkoholy (Apollinaire)Šibeniční písně (Morgenstern)
Bratři Karamazovi (Dostojevskij)
Alkoholy (Apollinaire)
Šibeniční písně (Morgenstern)
je pojato ortodoxně v souladu se SZ,tj. vysvobození se z otroctví hříchuje pojato jako jakési konečné naplnění,kterého se dostává tomu,kdo nepřestává toužit a nelituje námahyje zbaveno jakéhokoli náboženského rysu,jde o sebevykoupení svobodného člověka
je pojato ortodoxně v souladu se SZ,tj. vysvobození se z otroctví hříchu
je pojato jako jakési konečné naplnění,kterého se dostává tomu,kdo nepřestává toužit a nelituje námahy
je zbaveno jakéhokoli náboženského rysu,jde o sebevykoupení svobodného člověka
František HalasFrantišek HrubínVladimír Holan
František Halas
František Hrubín
Vladimír Holan
jdi nahoru, na obsah
Čeština (308)Literatura (339)Angličtina (606)Němčina (127)Francouzština (51)Jiné jazyky (216)
Knihy (615)Literatura (339)Divadlo (18)Cimrmanologie (27)Umění (33)Náboženství (26)Časopisy (43)Kultura (44)
Uživatelské jméno
Heslo