jdi na vlastní test/obsah stránky
byl zakladatelem taoismu.se utopil v opilosti v jezeře, když se snažil uchopit odraz měsíce.se zabýval etikou.
byl zakladatelem taoismu.
se utopil v opilosti v jezeře, když se snažil uchopit odraz měsíce.
se zabýval etikou.
považoval za pralátku oheň.považoval za pralátku apeiron.považoval za pralátku vodu.
považoval za pralátku oheň.
považoval za pralátku apeiron.
považoval za pralátku vodu.
tvrdil "nevstoupíš 2 x do téže řeky".vedl filosofickou školu, která byla mocná a politicky zcela ovládla jih Itálie na mnoho let.se zabýval hudbou.
tvrdil "nevstoupíš 2 x do téže řeky".
vedl filosofickou školu, která byla mocná a politicky zcela ovládla jih Itálie na mnoho let.
se zabýval hudbou.
psal své spisy formou dialogu a tvrdil "vím, že nic nevím".byl žákem Sókrata a tvrdil, že podstatu světa idejí poznat nemůžeme.napsal spis Poetika.
psal své spisy formou dialogu a tvrdil "vím, že nic nevím".
byl žákem Sókrata a tvrdil, že podstatu světa idejí poznat nemůžeme.
napsal spis Poetika.
se narodil ve Stageiře v Thrácii a tvrdil, že ideje nejsou sloučené s věcmi.byl vychovatelem Alexandra Velikého a tvrdil "žij skrytě".tvrdil, že ideje jsou sloučené s věcmi, tudíž že jsou poznatelné.
se narodil ve Stageiře v Thrácii a tvrdil, že ideje nejsou sloučené s věcmi.
byl vychovatelem Alexandra Velikého a tvrdil "žij skrytě".
tvrdil, že ideje jsou sloučené s věcmi, tudíž že jsou poznatelné.
byl římským císařem a zabýval se etikou.byl římským císařem a jeho učitelem byl Pyrrhón z Elidy.byl římským císařem, zabýval se filosofií a jeho oblíbenou činností byly vojenské prohlídky v Germánii.
byl římským císařem a zabýval se etikou.
byl římským císařem a jeho učitelem byl Pyrrhón z Elidy.
byl římským císařem, zabýval se filosofií a jeho oblíbenou činností byly vojenské prohlídky v Germánii.
Obrana Sókratova.Políteiá.Organon
Obrana Sókratova.
Políteiá.
Organon
pojmenoval částečky hmoty jako atomy.pojmenoval částečky hmoty jako semena.pojmenoval částečky hmoty jako buňky.
pojmenoval částečky hmoty jako atomy.
pojmenoval částečky hmoty jako semena.
pojmenoval částečky hmoty jako buňky.
říkali, že prvotní je rozumové poznání.byli členové nám nejstarší známé filosofické školy z Malé Asie.Neuznávali pohyb a jejich nejvýznamnějším členem byl Zénon z Kitia, který spáchal sebevraždu, a jehož nástupcem byl Chrýsippos.
říkali, že prvotní je rozumové poznání.
byli členové nám nejstarší známé filosofické školy z Malé Asie.
Neuznávali pohyb a jejich nejvýznamnějším členem byl Zénon z Kitia, který spáchal sebevraždu, a jehož nástupcem byl Chrýsippos.
nejvyšší duchovní princip, který je podstatou všeho.že všechny naše činy, které jsme udělali, se nám jednou vrátí.konečný cíl, jakési vysvobození.
nejvyšší duchovní princip, který je podstatou všeho.
že všechny naše činy, které jsme udělali, se nám jednou vrátí.
konečný cíl, jakési vysvobození.
jdi nahoru, na obsah
Ekonomie (34)Právo (72)Psychologie (106)Filosofie (16)Sociologie (11)Jiné humanitní vědy (35)
Když se lidská mysl otevře nové myšlence, nikdy se už neuzavře zpět do původní polohy. — Holmes Olivier Wendell
Uživatelské jméno
Heslo